sosial or SO sial

hye hye..
salam all..

kali nie gua nk kupas isu so sial or sosial..
ekh, apa celop lu nk ckp so sial cik pelangi oii..
ekh, ekh,, gua bkn nk cacimaki orng kat blog nie.. just menuding jari gua 
pada yang gua rasa harus..

npe gua kata so sial??.. senang..
lu sume manusia right??..
so secara automatiknya lu orng akn bersosial biar pon
cara nye berbeza.. bg gua.. cam ne lu nk lepak or live sytle pon
ta pe.. selangi lu sume taw adab dan hukum hakam bersosial..
bukan gua nk kata gua bagus tapi lu cuba renungkan dulu fakta yang gua nk bentangkan..
dan gua pasti ramai diantara kalian2 sume
pernah mengalami atau diri sendiri adalah seperti "merekamereka" ini..

fakta 1..




lu nk kata lu nie good2 nye dak lah kan..
lu ta pena g club minum or rokok.. lu lepak tgk tv sambil mkn cipsmore..
panling hebat pon dok satu  group untuk  berkata "fakta"
tentang kisah hidup orang..
lu memang baik..
ta de yang ta baik bg lu.. bg lu orng lain bnyk ta kne..
orng lain ske g club.. tapi lu just kuar gan balak ciumolot je..
paling2 cikai pon lovebite .. ekh, lu bagus okey.. gud sgt.. ta pena ponteng skola tapi bila nk kuar kata nk g umah kwn study padahal lu g melepak jaja ceter orng..
walaweh.. senang ceter lu bagoz..
tapi tapi kan..
lu ta pena insaf .. okey lu gud2..

fakta 2



gua memang lah sush  nk ckp..
kuar mlm g clubbing..  pe?? rokok?? normal lah..
minum ?? ta kuat mane.. tapi biase r uh.. 
dadah??.. gua kaki club tapi dadahdaha gua ta 
sentoh.. apa celop amik dadah,, ta de live kowt..
ekh, lu nk gua bangang..bodoh??.. g club??
lu taw amal ibadat gua??
gua pakai seksi??
yapp!!
tapi lu ta taw pe tentang hal ga.. gua mengila kat luar coz bg gua
dgn cara uh gua dapat rasa apa itu hidup..
bg gua mencuba lah.. lps cuba gua taw benda tu baik
or buruk then gua ta sentoh ag if terok..
tapi tapi kan...
semenggu sekali gua akan harus tok baca yassin.
tok apa?? tok ubat aty gua.. gua akn insaf..
lu nk kata gua insaf pas uh buat alek??
ekh,, sekurang2 nya gua taw apa itu makna insaf dan gua insaf dengan aty gua..
dgn kerelaan gua..


kesimpulan:

ade sesetengah jd penipu  dengan lu jaja kisah hidup tanpa lu tilik diri lu..
pena lu  insaf?? pena ta lu ingt pe jahat dan baik lu buat??
pena lutilik diri lu??..
ta sume orng baik.. dan jgn lu nk kencing gua nk ckp 
lu ta pena tergoda dgn syaitan .. kat dunia nie setan bnyk..
ta akn lu ta pena tergoda.. ta pe if tergoda tpy insaf.. insaf dan insaf..
dengn aty yg tulus.. TUHAN Tu ade.. DIA wujud..
haram, makruh dosa tu sume kerja DIA ta perlu
kita nk berlagak menjadi tuhan nk jatuhkan hukum..
ingt lah.. bia lah orng kata apaapa pon kat lu..
ingt satu benda.. tuhan TU ADE.. DIA akn dengar
doa2 hambanya.. mungkin ta sekarang DIA tunjuk tapi percaya lah janjijanji-NYA 
pasti dan harus akn berlaku.. ta perlu tunjuk jari lu kat orng
cukup tujuk jari lu kat diri..dan perbaik diri..
janji lu taw apa itu insaf dan lu ta pena penad tok insaf.. 

renung2kan ..
peace no warr~~



ske like lah.. :) ta ske?? sila komen.. :)

0 berceloteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...