Kawan...Teman...Sahabat...

  hey hey..
lama dah x up date blog..
brsawang sudah blog niee..
almaklumlah..
 sibuk gan exam..lgpon blog nie bkn ade peminat pon kan.. heee~~


apa yang gua nk story kat snie pasal 
kawan & sahabat..
dan ta lupa jgak teman..

orng selalu mengaku dia adalah
sahabat tanpa dye sedar yang dye tu adalah
hanya seorang teman..

gua bukan seorang yang layak untuk dipanggil SAHABAT..
tapi bagi gua tok jadi sorang sahabat. kita tak
perlu nk menjadi hiporkit dengan mengangap kita adalah sahbat tanpa sedar yg lu tu hanya sekadar teman..

ekh, apa beza teman, kawan, & sahabat..

fuhh~~
 
simple je..
tok lu bersenang lenang , 
ketawa dan gembira spe yang ade gan lu??
pe?? 
manusia?? kawan?? sahabat??..
 yap..kawan yang ade gan lu..

tapi kan bila lu ngah sedih , menagis dan perlu kan 
nasihat.. spe yg ade gan lu??..
kawan?? yeerr.. kawan ade dgn ade..tapi kawan tu 
ade tok pe?? tolong lu??
ekh, ekh, bkn tolong lu aw..
tapi mereka datang tok gelak & tinggal kan lu..
tapi yang betol2 ade gan lu spe??..
nk taw spe?? 
itulah sahabat dimana disaat lu menangis
perlukan teman tok jadi penghibur kat lu..
dye dtg..dan temankan lu.. dan yg paling penting
 dengan sahabat ta perlu lu kata pape. dye dah paham
isi hati lu orng...

cuba lu orang tengok sekeliling lu orang..
ade ke seorang sahabat??
per?? ta ade ?? lu orang nk taw sebab pe ta ade??
senang je... try tilik diri korang uh??..
ade nilai2 sahabat ??
ta pelu nk maki orng nk kata dye tu bkn sahabat lu.. 
dye uh ta layak dipanggil..
andai lu sendiri pon ta layak tok dipanggil sahabat..

dan percaya lah..
ade seorang sahabat yang dijadikan tok anda..
tapi tapi!!
anda perlu mencarinya dgn hati yang tulus dan pandang mereka seperti sahabat dan siapa mereka..
tanpa perlu lu orang nk super duper hebat tok menukar mereka menjadi seperti lu orang..

tepuk dada..
tanya hati..

peace no war~~~


                                             
                 


ske like lah.. :) ta ske?? sila komen.. :)

2 berceloteh:

sis92 said...

rakan, geng, kawan, member
mmg ramai
tapi
seorang sahabat sejati
masih belum bertemu
:)

miss_rainbow said...

hey sis..
mungkin sekarang sis ta jumpe lagi sahabat sejati.. tapi yakin lah ade seorang sahabat diciptakan untuk sis.. sebagai mana kita percya ade seorang lelaki yang tercipta untuk kita.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...