5B untuk BERJAYA!!

hye all..
selamat pagipetangsiangmalam..
ahh!! 
pelangi hari terasa nak share something dgn reader semua..
korang semua mesti nk succes kan..
bila nk succes ingt senang ke??
hey! kalo nk berjaya ssh taw! lg susah dr nk petik jari .. 
bg pelangi biar bersusah dahulu, then bersenang lenang kemudian..

okey guys.. nie 5B yg perlu, harus dan wajib ade dalam diri kita..tu pon if nk berjaya la..tapi kan..ade ke orang yg tak kan berjaya?? hee~~ ofcoz ade.. orang yang tak berjaya bile dia hanya berkata tanpa melakukkan sesuatu.. itu maknenye tak nak berjaya la.. 

B yg pertama perlu ade adalah BERDIKARI.. npe berdikari?? sebab orang yg bergantung pada orang atau melakukkan kerja dengan pertolongan orang lain bukan ciri2 orang yg berjaya.. orang yg berjaya walaupon susah  mana pon kerja yg harus dia buat..dengan yakin dia akn pastikan selesai.. dan apabila benda itu selesai dia akan berasa bangga.. 


B yg kedua adalah BERSEMANGAT! tidak pernah putus asa dan sentiasa bersemangat melakukkan apa sahaja aktiviti. kamu harus menganggap hidup ini peluang hanya datang sekali dan kerana itu kita tidak harus mensia-siakan nye.. dan sesekali kita perlu memberi motivasi pada diri sendiri..! hey! itu perlu okey..jika kita tak bersemangat kemungkinan besar untuk jatuh itu adalah amatlah besar! jadi tunggu apa lagi?


B yg ketiga adalah BERANI! kamu harus berani untuk membuat keputusan! sikap orang yg berjaya ialah orang yang tidak pernah mengharapkan orang lain unutk menentukkan keputusan untuknye.


B yg yg keempat adalah BERILMU..hye kalian semua! ingatnye berilmu perlu ade pada diri kita..
okey, kamu bodoh. jadi belajar..ingat..jangan sesekali kamu malas untuk berlajar..
berlajar dan belajar la..itu yang dapat membantu kamu.. belajar dari kegagalan! belajar dari kejayaan! 
dan belajar la agar kamu BERILMU! 

dan B yg terakhir ialah BERSAING SECARA SIHAT! mempunyai sifat kompetitif 
iaitu semangat bertanding .paling penting bagi orang yang ingin berjaya adalah jangan mengundur sebelum berjuang dan jangan sesekali  mudah menerima kegagalan.kamu harus sentiasa menjadi yg terbaik diantara terbaik! 

notakakipelangi: berkata memang senang tapi inagt! unutk melakukkan sesuatu itu lah yg menentukkan adakah anda ingin berjaya atau tidak! 

peace no war~~

ske like lah.. :) ta ske?? sila komen.. :)

6 berceloteh:

SeseDaP RaSa said...

saya nak nak 5b nie.. hehe

Miss Purple Ungu said...

pun nak 5B
btw, nice entry :)

miss_rainbow said...

@SeseDaP RaSa hee~ boley2.. :)

miss_rainbow said...

@Miss Purple Ungu tengs ye miss.. :)

Miss Sheera said...

Hello Miss Rainbow.. How colorful you are. Hehe.. Blog walking.. Follow me back ye sis.. :)

AiSyA LiEzA said...

saya nak jugak 5b nih ..sy nam tmbh satu.. beriman ..heheh xD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...