kau...



disaat aku ketawa.. kau ade disamping aku..
melihat aku.. tertawa dgnku..
disaat aku merasa perit yg teramat.. kau hampiri aku dan
memujuk aku. dengan seribu kata2.. 
tapi.. persahabatan kita tetap akn kekal..
seperti yg pernah kita katakan dulu..
disuatu hari akan ade yg datang dan membuat kita terpisah.
disaat itu kita harus kuat! 

sahabat, kawan dan rakan..
kau ade lah semua itu..

dan kini semuanye mucul..
sahabat! kita dekat.. terlampau dekat..
tapi! 
sebenarnye kita jauh.. ade jurang antara kita..
jurang yg besar dan dalam..
kita memedam rasa, perasaan, tagisan..



"zima, ta kira kau dekat mane, kau dgn siapa, bile kau sedih, ingat aku.
ingat pesan aku, memori kita..
walaupon kita jauh, tapi dan aku mungkin tak de dekat kau.. jgn risau..
sebab aku akn tetap ade didalam hati kau.. di sisi kau.."

kata-kata sahabat masih segar didalam ingatan aku...

memori kita??banyak sgt..

              kau:   zima aku lapar la..
                          aku:  ahah la nie, aku pon lapar.
           kau:  g la masak nasi..
aku:   oke jap.. 

5 minit..

                                  aku:   ninie! asal nasik nie warna lain?
kau:  ahh? jap..

ZIMAA! NIE BERAS UNUTK NASI ITIK MAK AKU LA!! 

dan kita sama2 ketawa.. nagis, mara..
masing2 lapar.. akhirnye MEGGI kita mkn.. 

nienie! aku akn kuat..kita akn jumpe lagi.. dan kita akn ceuskan memori lagi!
kita jugak akn contengkan lagi hidup kita dengan warna2 pelangi..

doakan aku sayang...doakan aku kuat..tabah..cekal..
aku akn doakan kau..
aku harap bila kita berjumpe lagi.. 
aku adalah zima yg tabah dan cekal.



tengs sedarkan aku..yg hidup aku pilihan aku..
biar lah orng nk berkata apa..
anggap la apa yg mereka kata tu ibarat anjing yg melalak pada bukit! 
dan jangan benarkan mereka manipulasi hidup kau!

dimanipulasi khas buatmu sahabat dari akusang teman yg memerhatikan mu dari jauh! 

ske like lah.. :) ta ske?? sila komen.. :)

14 berceloteh:

ChaCha said...

pernah alaminya..sedih..

Cikgu Fikri said...

nukilan sendiri ker?
fiq dpt rasakan feel itu..
kalau wat cerpen best ni...
btw, tetiba teringat lagu when i need you...
sgt klasik... :)

Cik Nurul said...

oke, sgt phm.. sedih! =(

Ungu Violet said...

hubungan persahabatan tak akan putus..:)

katak comel said...

i need miss pelangi..plz dun leave blog..
ehehe

miss_rainbow said...

@ChaCha sedih kan?? :(

miss_rainbow said...

@Cikgu Fikri hurmm.. yap nukilan sendiri.. cerpen?? hehhe.. ade ke orng nk baca..

miss_rainbow said...

@Cik Nurul sedih kan?? :(

miss_rainbow said...

@Ungu Violet yap.. tak kan dan ta pernah akan boley diputuskan.. :)

miss_rainbow said...

@katak comel hehe.. kak miera punya hal.. pelangi tak jadi stop .. hehe.. :)

Cik Orkid said...

sekali berkawan, selamanya tetap kawan. :D

Teenager Housemaid said...

bila baca ni..
teringat kat my best frens..
miss my best frens..T.T

DianaAzis said...

Alahai..sedihnya :(

AiSyA LiEzA said...

KAWAN baik susah nak cari :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...