gulai KEMAHANG! bkn KEMAMANG!

salam and hai all..selamat pagi petang siangmalam.
aduus! masih segar lagi diingatan waktu pulang ke kampung cuti bulan 12 taun lps..alkisah gulai KEMAHANG..

first time dalam hidup nmpk gulai KEMAHANG..alkisah bermula bila aku yang lapar dengan selaber pergi dapaur nenek nk curi meggi..sekali ternamapka gulai.. apa lagi niat memakan nasi pulak wujud..ngah syok2 makan.. sepupu aku datang..

sepupu: sedap betol anak marzuki nie makan.. da pukul 12 malam nie yang oii!
aku: eleh..ta gemok pon.. makin cun lagi la.. haha..
sepupu: petua mane kau belajar? =.=" 
aku: petua ajaran sesat aziema..
sepupu: yer la sangat tu NUR AZIMAH MARZUKI ..
aku: erk?? sape tu?? haha! 
sepupu: parah dah anak marzuki nie.. nama sendiri da tak taw.. 
aku: nama aku SITI HAZMAH bkn NUR.. haha! (bantai gelak)
sepupu: kay.bye! (konon2 tacing)
aku: hehe.. sedap la gulai nie.. GULAI pe nie? 
sepupu: gulai KEMAMANG (yg aku dengar la kan)
aku: oo00ooo gulai KEMAMANG.. (dengan confident menyebut)
sepupu: kau rindu kat orang ganu ke nie? (sambil buat muka pelik)
aku: erk? lallaa.. bila pulak aku kenal ngan orng ganu.. =.="
sepupu: dah tu sebut nama GULAI KEMAHANG jadi GULAI KEMAMANG.. 
aku: errkk?? KEMAMANG?? bkn KEMAHANG ke kau sebut?

okey! fine mane satu nie! cofius aku... gulai pe nama dye nie?

       
          (  credit to hanisamanina.blogspot)

datang  mak cik aku..


mak cik: kau makan anak oi! 
aku: hehe.. makan ibu.. (buat2 muka comei)
sepupu: ahhh! ibuibu! nie gulai KEMAMANG kan?
makcik: yer lah.. nape nye budak?
sepupu: HAHAHHA! ade budak BANDAR ckp nie gulai KEMAHANG! 
aku: dem! =.=" aku salah dengar!

lepas tu bantai sepupu aku g canang satu rumah aku g sebut GULAI KEMAHANG.. ayat perli yg paling best aku dapat.. "haa! tu la dah lama tak balik kampung.. nk harap setahun sekali pon susah.. tu yang TAK taw makanan kampung tu" ... haih.. nasib2..

ske like lah.. :) ta ske?? sila komen.. :)

5 berceloteh:

CasaDelarossa said...

myummm...nyummm... sedapnyer...sape masak?

LaLa said...

akak pun da pening baca entry ni :P

TiraPengemis said...

xpna mkn...huhu

Aida Omar said...

aikk..pening pulak yang mana satu nie kemamang ke kemahang? hehe. tak pernah rasa jugak.

.: iEyLa :. said...

akak xpenah rase dik..
t gathering bwk tuk akk sket eyh..hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...