sinar cahaya

    saat matahari terbenam , aku berasa kehilangan cahayanya , ibarat muzik tanpa irama . . aku tercari - cari cahayanya . . akhirnya aku penat lalu aku pasrah kepada yang maha esa . . aku merayu dan memohon agar kegelapan ini hilang . . aku merayu dan memohon hingga ketitisan air mata yg terakhir . . syukur ya ALLAH , saat aku terajaga dari tidur yg gelap aku melihat akan cahaya matahari yg berseri . . sungguh aku tidak sangka . . aku sangat leka akn keindahan itu sehingga aku lupa padamu ya ALLAH . . dan kau telah mencabutnya dari diri ini dengan perlahan-lahan . . dan saat aku terjatuh lalu tersalah langkah kerna matahari semakin suram . . aku ta dapat bangun walaupun puas aku cuba . . aku menagis saat itu ya Allah . . aku memohon kemapunan mu ya ALLAH  ..  AKHIRNYA AKU DAPAT BANGUN , setelah maki dan hamun caci dan hinaan dari seorang sahabat yg ingin melihat sahabatnya bangun kembali . . bersama ikrar aku takburkan . CUKUP SEKALI AKU ALPA , CUKUP SEKALI AKU SAKIT ! DAN CUKUP SEKALI AKU MERAYU PADA KAU WAHAI KAUM ADAM ! INGAT LAH JANJI KU ! MESKIPUN KAU MERANGKA DALAM KESAKITTAN AKU TAKKAN MENERIMAMU KEMBALI . . janji dibuat , dan doa diamakbulkan . . sungguh ALLAH itu maha mengetahui dan maha memaafkan  lagi maha adil . . sumpahan itu termakan dirinya . . cahaya datang kepada aku kembali dengan segenap kekuataan yg dipinjamkan aku bangkit dari sakit itu ! dan tika aku mengetahui akan kemalangan yang menimpamu wahai kaun adam  . hanya satu mampu ku ucapkkan di telinga mu  saat aku melawatmu "INI YANG PATUT KAU DAPAT SEBAGAI BALASAN ATAS APA YANG KAU BUAT PADA AKU ! INGAT INI SAMPAI MATI , ALLAH ITU HIDUP DIA TIDAK TIDUR ! "  pintu hati ini tertutup serapat-rapatnya . . aku akan bangkit dengan sinar suria yang baru . . dan aku takkan menolah pada gelap yg aku lalui . . aku akan bukitkan kerjayaan aku dengan memperolehi kerjayaan ! ingt itu wahai lelaki yang masih bergelar manusia . . sekali kau berjanji aku ingt sampai mati ! 

p/s: jangan harap akan kemaafan andai janji ta dapat dikotakan ! sujud kau pada kaki orang tua aku dan merangkak kau pada mereka untuk memohon kemaafan atas apa yang kau lakukkan pada aku dulu ! baru aku dapat memaafkan kau ! aku manusia bukan malaikat yang mampu memaafkan kau walaupun aku tahu kau sedang nazak sekarang ! 


ske like lah.. :) ta ske?? sila komen.. :)

3 berceloteh:

Unknown said...

wow! da sebulan da tak berupdate.sila update k :)

LaLa mhdnor said...

sayang, akak tag kamu :)
http://fazieyla.blogspot.com/2012/06/peraduan-bawal-bergaya-dari-bawal-biru.html

♥ aiNa yaZiD ♥ said...

be strong dear.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...