aku pun dulu macam tu juga !

hari ini kerja aku tidak banyak , ringan pula tangan nak buka facebook yang dah
 lama berzaman aku tinggalkan. .sadisnya aku rasa bila aku tengok ramai orang yang aku ingat2 lupa 
kat facebook aku sendiri ? watdehel ! .  .okey itu bukan point utama yang aku nak mengarut kat sini 
tapi apa yang aku nak katakan kat sini pada hari ini disaat ini dan ketika ini . .

bila mana aku bukak mukabuku dan melihat budak2 yang berumur 12 tahun meaning form one 
dah pandai up status rindu-rinduan cinta-cintunan . . perhh . . terasa macam nak hentak kepala kat lappy pun ada . . 

tertibe aku rasa macam ringan tangan nak komen "dik , homework dah siap ? " tapi ! bila aku fikir balik
eleh , dulu aku pun macam diaorang jugak . . yerlah zaman kanak-kanak2 ribena . . fikiran mana matang mana pun . . ceh gaya macam sekarang dah habis matang je kan . . haha . . tapi ! dulu aku tak ada lah sampai tahap macam tu . . zaman aku dulu setakat bagi surat2 cinta je . . tak ada lah canggih macam diaorang sekarang . . main luahan dekat facebook . . wahal zaman aku sekolah menengah pun bila myspace tengah hot dulu pun aku segan2 nak tulis tu semua . . bukan apa , mak ayah , kakak , abang semua ada myspace kau nak kena gelak 4 hari 4 malam kau up lah status meroyan macam tu . . sampai sekarang pun kalau aku up status yang meroyan then bila jumpa family mesti dibahan . . 

bukan nak cakap aku dah cukup matang tapi bila fikir balik . . zama teknologi sekarang dah terlalu maju hingga boleh merosakkan budak2 zaman sekarang . .baru tingkatan 1 dah pandai nak gaduh dengan kawan pasal boyfren bagai . . wehh ! aku pun macam tu jugak tapi waktu umur 16 , 17 tahun  laaa . .




ske like lah.. :) ta ske?? sila komen.. :)

0 berceloteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...