mengikis kikis mengikis

hye all n peace..
lama x up date blog..
rindu pulak nk menaip nie..

pe yg gua nk borak hari nie pasai 
 mengikis kikis mengikis 
kenapa gua kata mengikis
kikis mengikis nie sbb nya..

selalu nya akan terjadi kejadian menkis nie 
dalam dua situasi...

situasi pertama:

lu orang ske kikis orng..
lu orng rasa lu da cukup power dan cekap bab2 
nk mengikis ..
dah lama lps tu..lumrah larh kehidupan..
x selamanya di ats kan..
lu orng pula kne kikis..
dah lu orng kne kikis..mula larh bengang..
padahal lu orng kikis orng x pikir pulak..
so dari situ terjadi larh..
kejadian mengikis kikis..
samapai lu orng mula penat dan berubah..


situasi 2:

ade someone nie nk kat korang..
dye ayt2 korang sampai k0rang hanyut bukan main ag..
lps korang da dibuai dye pon mula bermain
pisau cukur dye pada korang iaitu mengikis lu..
lps lu abis di kikis...dye pon da rasa lu da x berguna ag..
pe ag..dye buang la lu orng..
lu bengang dan mula bls dendam dengan kikis 
orang pulak..
dan dari situ korang pon mula larh bermain pisau cukur..


apa yg gua tgk lihat dan dengar
sepanjang perjalanan idup gua larh kan..
lu kikis orng bukan main lagi tapi bila
orng kikis lu balik..lu punya angin mengalahkan
lu tu baik suci murni dan tak layak tok dikikis..

kikis mengikis nie terjadi pon bermula dari kesalahan lu orang jugak..
lau lu bijak pandai lu jadikan sebgai pengalaman yg memantang kan..
tapi lau lu orng terlampau cerdik padai lu orng 
join la sekali mengikis orng..
kononnya nk blas dendam..

hye hye hye!!!
nk blas dendam??.
lu pikir lu punya sakit aty larh skunk nie??!!..
lu buat orng lain sakit aty x nk pikir pulak?..
lau nk ungkit semua orng boleh ungkit..
tapi lu pikir tak??..
dari lu buat benda bodih dengan menterjebakkan diri dalam 
permainan pisau cukur tu..
lebih baik lu orang teruskan idup dengan aman damai tanpa
pergaduhan dan tunggu je balasan yg orng tu akn dapat..



ske like lah.. :) ta ske?? sila komen.. :)

2 berceloteh:

CasaBlander said...

biasalah..ada org suka buat jahat kt org, tp bila kena btg hidung sendiri, mulalah sumpah2 org..huhuu

miss_rainbow said...

betol betol!!..
dah la tu..menyumpah tak ingt dunia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...